понеделник, 20 септември 2010 г.

Funky 16 Questions (септември, 2010) : Nzymo

В наши дни, ако се занимаваш с изкуство, независимо под каква форма, е все по-трудно да бъдеш себе си. Но не и невъзможно. Това е рубриката, в която ви запознавам с музикалните хора, на които се възхищавам. Nzymo е един от тях. Съвсем скоро ще напусне страната ни за почти година и участието му във Funky 16 Questions идва точно навреме. То се случва само ден след закриването на хип-хоп фестивала Jam On It, в който Nzymo взе участие, и ден преди събитието, което според мен дълго ще се помни – поне от варненци. Дами и господа: Nzymo.


01. С какво се занимаваш?

Танци, дизайн, музика... Ето такива неща предполагам ги инетресуват хората. Bboy съм от 12 години, с дизайн се занимавам от 9, а с музика не мога да определя от кога се занимавам... От 12, а от преди 2 реших да пускам.

02. Какво мислиш за ситуацията в България в твоята сфера на дейност?
Във всички сфери в които съм е едно и също. За музикалната мисля, че много хора се навъдиха напоследък, но това е хубаво и е нормално да се случва. Мисля, че са много малко качествените хора в моята сфера и тези, които имат ухо за хубава музика. Другите ги слагам във вечния списък за комплексарщина и показност искайки да блеснат. Може би е от възрастта, а може би е манталитет... А пък и е яко диджеят да е як... Много яки неща станаха и малко качествени.

03. Удовлетворен ли си от равнището, на което музикалната ти кариера се намира в момента? Какво още искаш да постигнеш?
Аз никога не мога да бъда удовлетворен от себе си. За малкото време, в което съм пред хора и пускам музика, мисля, че направих много и прилично количество сериозни неща. Споделих много музика. Добих много нови умения. Мисля, че започнах да влизам леко в следващото ниво, като започнах да правя някои мои варианти на парчета. Какво искам да постигна? Искам все така да ми е приятно и забавно докато слушам, правя и пускам музика. Да има обмен между мен и хората, които слушат. Да се чува това, което казвам, и да виждам весели и добри хора. Не искам да виждам позитивни. Искам да виждам ДОБРИ хора...

04. С кое от постигнатото до момента в музикално отношение си най-горд?
С миналогодишното издание на Jam On It, когато пуснах нещо, което хората не знаеха, но реакцията беше повече от добра и създадох доста силен момент. Става въпрос за 2009-та... А също така и пребиваването ми в Сърбия в началото на тази година. Беше уникално парти. Както трябва да бъде.

05. Как успяваш да балансираш между музикалните ангажименти и личните си отговорности?
Музикалните ангажименти не са чак толкова много напоследък. Успявам да балансирам като съм винаги подготвен за всичко...

06. Имало ли е момент, в който си искал да захвърлиш всичко и да спреш да се занимаваш с музика (и ако е имало, какво те накара да не го направиш)?
Имаше веднъж след едно парти, на което пусках доста хубава музика, но хората бяха толкова спрели. Ако постна някъде плейлиста, ще ме убият сигурно. След това исках просто да не виждам хора и да не пускам музика. Но тогава се налагаше, за да оцелея в следващите два три дена финансово. Въпреки това не изневерих на принципите си и отново вкарвах свежа доза нова музика в самата вечер – т.е. не обичам да се повтарям много. Осъзнал съм защо правя това с което се занимавам, хората тук са едни, на други места са други. Винаги се намира моментът на удовлетворение и бързо забравяш за лошите моменти. Няма да спра да се занимавам с музика.

07. Кого/какво би посочил като своето най-голямо музикално вдъхновение?
Всички тези хора, които не спират да търсят и слушат музика по друг начин. Имат нужда от нещо ново постоянно и го търсят. Има много хора напоследък, които правят качесвени неща в „моята“ сфера. Вдъхновението ми идва, когато всеки ден успявам да се изненадам с поне едно ново парче, в което намирам нещо стойностно и качесвено.

08. Кое е първото парче, различно от детска песничка, което чу през живота си (и за което имаш спомен)? Кога и къде се случи това?
Мисля, че беше Boney M – Ma Baker. Вкъщи разбира се. На касетофона на родителите ми... може би около 90-та година.

09. А кое е последното парче, което чу до този момент (или което слушаш в момента)?
Clutchy Hopkins – Truth Seekin' от албума му The Story Teller. Интересен артист.

10. Опиши любимата си музика.
Това не мисля, че някой може да го направи. Музика, която ме кара да не съм тук.

11. Има ли парче или албум, което/който можеш да слушаш по всяко време?
Труден въпрос... Teddy Pendergrass – You Can't Hide From Yourself.

12. Кой музикален носител харесваш най-много? Защо?
Въпреки, че пускам със Серато и компютър през повечето време, знаеш кой е музикалният носител... - 7“... Защото е качествен откъм звук и всяка една малка плоча носи много история със себе си. Когато я сложа на грамофона, давам много повече от едно парче...

13. Според теб какво губят и какво печелят музикалните фенове от интернет?
Музикалните фенове печелят възможността да чуят все повече и нови банди и изпълнители, както и вторите от своя страна имат достъп до повече фенове. Губят се контактът и живата връзка.

14. Кое е най-значимото за теб събитие с твое участие (и като изпълнител/организатор/промоутър/собственик на клуб и т.н., и като фен)?
Jam On It като изпълнител, защото това е Хип Хоп. Бях изпълнител и фен.

15. В наши дни диджеите са известни почти колкото изпълнителите, чиито парчета пускат. Какво е мнението ти по този въпрос и мислиш ли, че това е заслужено?
Не знам дали е заслужено. Диджеите вършат немалка работа. Те промотират много сериозно голяма част от артистите, но все пак изпълнителите трябва да са тези, които седят най-отгоре, защото ако ги намяше...

16. Благодаря ти за отделеното време. Защо прие да отговориш на въпросите?
И аз благодаря за оказаната чест. Аз преценявам къде и кога да говоря, а с теб се познаваме и аз имам уважение към теб и това, което правиш, знаеш го. Това е причината да отговоря на въпросите. Ти ми помагаш и аз ти помагам. Надявам се не съм се повторил много с предишните ти събеседници. Сега, като ти пиша тези редове, си оправям багажа за Смолян... Funky People NZYMO is Coming...


Повече за Nzymo – тук:
nzymo.com
facebook group: Nzymo

Няма коментари: