сряда, 12 май 2010 г.

(Old) Funk, Soul, (Nu) Jazz, Калчо

Здравейте. В четвъртък и в петък са следващите две събития с мое участие тук, във Варна. Утре е първата вечер от многото (надявам се) такива, в които ще представям най-доброто от фънк, соул и джаз наследството от златната ера на тази музика, затворено в колекцията ми от плочи. Два четвъртъка в месеца бар Blues Brothers (ул. Цариброд 19) ще бъде домакин на тези пиршества за душите ни под мотото An Evening Full of Funk, Soul and Jazz, за което сърдечно благодаря на Гого - собственик на бара и ценител на стойностната музика. Така че, ако искате да прекарате различна вечер с любимата си музика - заповядайте. Започваме в 21:00.

В петък ще се състои първата стъпка от съвместната ми работа с DJ Rali. Old Funk vs. Nu Jazz е заглавието на събитието, което, мисля, доста красноречиво говори за концепцията на вечерта. Ще поставим лице в лице добрия стар фънк и новите течения в джаза, като скоковете във времето ще стават през един час. Мисля, че това е добър начин да се илюстрира еволюцията на тези стилове през годините. Очаква ви много Bossa, Nu Jazz, Groovy Funky Beats от DJ Rali, а от мен - Funk и Soul от златната ера. С две думи - ако имате отношение към тази музика, в петъчната вечер бъдете в бар Bolla. Началото отново е в 21:00.

И накрая - продължение на историйката с издирването на стари винили. Днес се срещнах с Калчо (старецът, който ми предложи плочите си срещу 50 ст. едната; за повече подробности погледни два поста по-назад). По необясними за мен причини отказа да ми даде номера на мобилния си телефон, и като прибавим към това не особено точното описание на адреса си, трябваше да се полутам малко, докато паркирам пред входа му. Калчо тъкмо се беше върнал от лозето и беше облечен в онези типични за всеки уважаващ себе си фен на лозето дрехи - стари обувки, опръскани с нещо като вар, син тесен анцунг и избеляла тениска. Исках да разгледам плочите на място и въпреки липсата на портабъл грамофон, да избера тези, които мисля, че са за мен. Той обаче беше така добър да ми ги даде да прослушам всичко вкъщи и да си избера (разбира се след като си записа номера на мобилния ми телефон и местоработата ми). Бяха в две доста захабени картонени кутии (12-инчова и 7-инчова), завързани със сезал. След като ги отворих вкъщи, останах доста приятно изненадан. Нямаше и следа от тъпотиите, които, признавам си, очаквах да видя. Доста запазени плочи на класиците на българската естрада от 60-те и 70-те години, няколко чужди артисти (като The Rubettes, ABBA и т.н.), няколко руски издания (тези руснаци са правили винилите доста масивни...) - като цяло съм убеден, че ще излязат интересни неща (а за някои съм сигурен, че са с фънки съдържание) . Както знаете, обожавам да откривам фънк шедьоври в творчеството на банди от бившия соц блок (поздрави на Skill, който е вдъхновил в тази посока не само мен). В някой от следващите постове ще напиша на какво съм попаднал. А в неделя очаквайте следващата фънки хапка тук, във Funky Bites.

Peace & Funk

Няма коментари: