понеделник, 23 август 2010 г.

Funky 16 Questions (август, 2010): Selector Stiliyan

Това лято във Варна беше двойно по-горещо от обикновено. Веднъж поради климатичните аномалии, които тази година бяха абсолютно непредвидими, и втори път поради серията от културни аномалии, нехарактерни за нашите географски ширини. В рамките на по-малко от два месеца в града ни стъпиха музикални фигури от световна величина като Lucinda Slim, Groove Arbano, Jojoflores, N’Dea Davenport, Katsuya, DJ Maestro, Shovell (може и да пропускам някого). Виновни за тази инвазия на позитивни хора и вибрации са Стилиян Ангелов и неговият лейбъл Love & Happiness Music. Стилиян е един от много малкото хора в страната, продължаващи неравната битка за популяризиране на адекватна музикална култура в неблагоприятната атмосфера на българското общество. И, по дяволите, успява. Вече 4 години. Аз съм изключително щастлив и от съвместните месечни партита на Love & Happiness Music и радио предаването ми 45 оборота в минута, за което използвам възможността още веднъж да благодаря на Стилиян и да му задам 16-те въпроса, чрез отговорите на които се надявам всички читатели на този блог, включително и аз, да го опознаем по-добре.


01. С какво се занимаваш?

Преди около 4 години създадох музикалния лейбъл Love & Happiness Music, чрез който промотирам (представям) различни по жанрове музикални артисти на нашата родна, музикална сцена, а в момента се опитвам да популяризирам нещата и в световен мащаб! Паралелно с това, пускам и музика на грамофонни плочи, по-скоро като селектор, отколкото като диджей.

02. Какво мислиш за ситуацията в България в твоята сфера на дейност?
България е една чудесна страна, в която за огромно съжаление живеят хора с безразлично отношение в сферата на културата и музиката. С две думи: Тук няма култура, няма и музика!

03. Удовлетворен ли си от равнището, на което музикалната ти кариера се намира в момента? Какво още искаш да постигнеш?
Музикална кариера... Хм... Удовлетворен съм от това което правя за музиката и това, което тя прави за мен! Имам и искам да постигна още много неща свързани с това прекрасно изкуство!

04. С кое от постигнатото до момента в музикално отношение си най-горд?
Гордея се с абсолютно всичко, което съм постигнал до момента в музикално отношение. Особено горд съм с представянето в България на няколко международно признати музиканти като: Norman Jay MBE, Josh Milan (BLAZE), NDea Davenport /The Brand New Heavies/ и други не толкова популярни музиканти и диджеи като: Maestro, Rich Medina, Halo, Jojoflores, Ladybird, Bah Samba и т.н.

05. Как успяваш да балансираш между музикалните ангажименти и личните си отговорности?
Музикалните ми ангажименти са голяма част от личните ми отговорности! За мен музиката е средство и мост за комуникация между хората, както и начин на живот! Балансът между музиката и личните ми отговорности е душата :).

06. Имало ли е момент, в който си искал да захвърлиш всичко и да спреш да се занимаваш с музика (и ако е имало, какво те накара да не го направиш)?
Занимавам се професионално с музика вече 5 години. Това е твърде кратък период от време за да настъпи подобен момент, в който да захвърля всичко и да спра да се занимавам с музика. Надявам се това никога да не се случи, но дори и да настъпи подобен момент, съм сигурен, че музиката ще надделее над всичко и по един или друг начин ще го преодолея.

07. Кого/какво би посочил като своето най-голямо музикално вдъхновение?
Много са героите-гении (както ги наричам): Stevie Wonder, James Brown, Ray Charles, Otis Redding, Aretha Franklin, Marvin Gaye, Curtis Mayfield, Isaac Hayes, Teddy Pendergrass, Michael Jackson (до албума Thriller)… са само някои от всичките ми музикални вдъхновения. Всеки един от тези творци е допринесъл изключително много за израстването ми в музикално отношение.

08. Кое е първото парче, различно от детска песничка, което чу през живота си (и за което имаш спомен)? Кога и къде се случи това?
Master Blaster на Stevie Wonder. Бях на 4-годишна възраст, когато баща ми ми пусна албума Hotter Than July на плоча. Никога няма да забравя как буквално онемях и на повторното чуване вече започнах да си тананикам песента.

09. А кое е последното парче, което чу до този момент (или което слушаш в момента)?

10. Опиши любимата си музика.
Соул, Фънк, Джаз, Госпъл, Буги (Диско) и всички производни помежду им.

11. Има ли парче или албум, което/който можеш да слушаш по всяко време?
Почти всички албуми и песни на изброените от мен имена във въпрос № 07.

12. Кой музикален носител харесваш най-много? Защо?
Хехе...:) Въпросът-отговор за всеки един от нас, който се е посветил на грамофонните плочи :). Както колегата Досю Амуджев каза: всяка музика е хубаво да се слуша на носител, който е бил за съответното време, когато самата музика е била създадена. Т.е. ако слушаш аналогова музика, то най-добрият музикален носител е грамофонната плоча, ако музиката е дигитална, то тогава можеш да я слушаш и на дискове.

13. Според теб какво губят и какво печелят музикалните фенове от интернет?
Според мен музикалните фенове колкото печелят, толкова и губят от интернет. От една страна интернет допринася за повече информация, но ако не знаеш къде и как да я търсиш и използваш, то тази информация става ненужна. Навремето е нямало интернет, но е имало истинска музика и творчество. Т.е. според мен чрез интернет истинските фенове губят връзката и чувството да се докоснат до истинското творчество.

14. Кое е най-значимото за теб събитие с твое участие (и като изпълнител/организатор/промоутър/собственик на клуб и т.н., и като фен)?
Много са и всички са значими за мен. Някои по-малко, други повече значими, но всяко едно събитие е индивидуално по себе си и ме учи на нови неща.

15. В наши дни диджеите са известни почти колкото изпълнителите, чиито парчета пускат. Какво е мнението ти по този въпрос и мислиш ли, че това е заслужено?
Мисля, че изпълнителите и диджеите вървят ръка за ръка, а и диджеят също е даден вид изпълнител! От една страна имаш изпълнителите, които създават музиката, а от друга страна диджеите продължават мисията на самите изпълнители. Напоследък често срещаме и диджеи-продуценти, които пускат своя собствена продукция. Просто е хубаво някои от диджеите, които пускат не своя музика, да не се самозабравят и да знаят, че са тръгнали от изпълнителите, чиято музика звучи.

16. Благодаря ти за отделеното време. Защо прие да отговориш на въпросите?

И аз благодаря, че бях част от анкетираните! Приех да отговоря на тези въпроси от любовта ми към музиката и хората като теб, които са се отдали на това велико изкуство!


Повече за Selector Stiliyan – тук:
myspace.com/loveandhappinessmusic
soundcloud.com/loveandhappinessmusic
facebook group: Love & Happiness Music

Няма коментари: